Wednesday 9 May, 2007

Dag 31 (17 februari): Hypercity

Voor ons is het nog niet zo relevant omdat we nog in het hotel zitten, maar ik heb nu al door dat iedereen zijn boodschappen meestal haalt bij de (kleine) winkeltjes in de buurt van zijn woning. Het beste regel je het als je ervoor zorgt dat ze weten wat je wilt waardoor je met één telefoontje je boodschappen tot in je keuken bezorgd worden. Het fenomeen supermarkt is hier ook relatief nieuw. Tegelijkertijd springen ze – samen met de shopping malls – als paddestoelen uit de grond. Het zijn ware bezienswaardigheden. ’s Avonds en in het weekend flaneert heel upperclass Bombay door de malls. In het noorden van de stad is er een relatief nieuwe grote hypermarkt genaamd: “hypercity”. Het is twee verdiepingen boodschappenplezier. Op de begane grond food, non-food en snuisterijen. Op de eerste verdieping speelgoed, kleding, electronica, meubels en sportartikelen. De supermarkt beneden is vrij uitgebreid. De groenteafdeling is enorm en ziet er prachtig uit. Ze hebben zelfs een aparte ruimte waarin vlees en vis wordt verkocht. Kaasjes en Indiase lekkernijtjes in overvloed. Kortom, je komt hier redelijk aan je trekken en bepaalde speciale dingetjes die je in de toko’s niet krijgt hebben ze vaak wel. Alleen geen bechamelsaus. Ik kan nergens bechamelsaus vinden. Ik kan het wel zelf maken, daar heb ik – geloof ik - een recept voor liggen. Maar daar heb ik geen zin in, ik wil gewoon zo’n zakje. Van Gran Italia. Je weet wel, twee witte zakjes in een geel kartonnen pakje. Zelfs Santé, een deli in Bandra dat speciaal voor de expat incrowd hun comfortfood van overal vandaan importeert, heeft geen bechamelsaus! Vandaag moest Maarten (hoewel zaterdag) werken en besloot ik de mannen mee te nemen naar hypercity. Ik maakte de fout eerst boven te kijken waar ze al snel helemaal hyper werden van het speelgoed aanbod. Van boodschappen kwam daarna niet veel meer terecht, maar de jongens waren blij met de zelf uitgekozen auto’s en ik met mijn skype koptelefoon (waar jullie ook veel plezier van zullen hebben!).

No comments: