Tuesday 8 May, 2007

Dag 30 (16 februari): Bakboteralley

Wat ik vaak doe is in de bakkerij van het hotel brood kopen. Als we geen zin hebben om in het restaurant te eten of om roomservice te laten komen, smeren we gewoon boterhammen met pindakaas en jam. We hebben zelfs een kleine voorraad vruchtenhagel en vlokken waar we erg zuinig op zijn. Af en toe snakken we (nu al) naar een stukje oude kaas, maar dat zit er nog even niet in. Het (hotel)brood is lekker maar nogal compact, na twee dagen is het niet meer zo smakelijk. Meestal moet ik dan een half brood weggooien (zonde). Ik ben al een paar dagen op zoek naar lekker brood. Op de voordehandliggende plekken verkopen ze voornamelijk kleffe broden die veel te dun gesneden zijn. Een snee is maximaal de helft van wat wij een normale snee zouden noemen. Ik heb misschien niet goed gezocht (of ik ga naar de verkeerde voordehandliggende plekken). Anyway - ik dwaal af - vandaag bezocht ik de Shopper’s stop in de wijk Juhu (ja, ik heb een klantenkaart) en ik ontdekte dat ze een coffeeshop hebben, genaamd BRIO waar ze heerlijke broden verkopen. Ze hebben ook lekkere broodjes en niet te slechte koffie. De broden hebben de juiste consistentie, de sneedikte is perfect en ze zijn dagvers. Om de hoek bij Shopper’s stop is er een hele grote electronica en witgoed zaak: Croma. Daar hebben ze ook een kleine speelgoedafdeling. De grootste attractie is een hele grote rode ferrari (heb ik dat goed gespeld?),dat werkt met een afstandbediening. Af en toe als ik te vroeg ben om Max van school te halen (of als ik geen zin heb om in het hotel rond te hangen) ga ik even een uurtje naar de bakboteralley. Maurits speelt dan met de Ferrari en wordt daarbij geassisteerd door de helft van het winkelpersoneel. Daarna kopen we brood en drinken we koffie in BRIO. Zo komen we de dagen toch nog door.

No comments: