Wednesday 28 March, 2007

Mumbai dag 21 (7 februari): Op zoek naar Pampers


Onze luchtvracht is hier nog steeds niet. Het zou er een week over doen, maar we zijn nu drie weken verder en nog steeds vgeen teken van de luchtvracht. Dat is vervelend omdat ik van allerlei zaken een klein voorraad heb laten invliegen waardoor ik de tijd zou hebben om uit te zoeken waar ik die het bestekan kopen. Nu ben ik door mijn voorraad Pampers heen en het is niet eenvoudig om kwalitatief goede luiers te kopen van de juiste maat. Toch maar op stap dus. Ik probeerde eerst de supermarkten. Hebben wel luiers, maar gaan niet verder dan maat twee of drie (Maupie heeft 4 of 4+ nodig). Toen wat drogisterijen. Blijken die nauwelijks luiers te verkopen. Van een andere moeder kreeg ik uiteindelijk een tip. In Juhu, vlakbij de Juhu market zijn er twee General Stores naast elkaar. Ze hebben allebei een goede collectie luiers. Dus ben ik de volgende ochtend - inmiddels redelijk desperate want nog maar 10 luiers over- met Maurits op de arm – naar Juhu market getogen. De winkels waren goed te vinden. De eerste winkel had inderdaad Pampers, maar niet groter dan maat drie. Dat was toch echt te klein dus wilde ik doorlopen naar winkel twee toen de verkoper mij probeerde te overtuigen door de luier vóór Maurits te houden.” It will fit Ma’am” zei ook deze meneer. Met een “No it will not”, nam ik afscheid en schoof ik door naar de tweede winkel. Daar hadden zij gelukkig zijn maat, maar afrekenen moest ik in de winkel daar weer naast. Ik was blij met mijn luiers. Pas enkele dagen later ontdekte ik vlakbij het hotel een babywinkel waar ze Pampers (en Huggies) in alle kleuren en maten hebben. Ik hoop dat de luchtpost (met de luiers) een dezer dagen komt, dan heb ik de tijd om rustig een prijs-kwaliteit matrix te maken. Misschien kan ik dat weer afzetten tegen de afstand tot het hotel en het koopgemak. Het mooiste zou zijn als ik een winkel zou vinden die de luiers komt brengen! Schijnt hier heel normaal te zijn. Wij passen ons graag aan.

No comments: