Thursday 8 March, 2007

Mumbai dag 19 (5 februari):In heb een mobiele telefoon!

Deze stad heeft nogal wat logistieke issues. Een daarvan is dat een landline (vaste telefoonverbinding) niet voor iedereen mogelijk is. Laten we wel wezen, sommige mensen hebben niet eens een huis, laat staan een vaste telefoonaansluiting. Het hebben van een mobiele telefoon is hier dan ook niet echt een luxe maar een noodzaak, omdat men anders totaal niet bereikbaar is voor anderen. Toen ik in december Mumbai samen met Dolores bezocht om een aantal dingen te regelen reden we langs de spoorlijn naar het zuiden. Veel nieuwkomers in Mumbai zetten hier letterlijk hun tenten (of wat daarvoor door moet gaan) op en wonen op de stoep totdat ze een plekje in een sloppenwijk kunnen veroveren. Wij werden keihard geconfronteerd met de enorme tegenstellingen in deze stad. Op een gegeven moment stonden we vrij lang voor een stoplicht waardoor we de tijd hadden om 3 kinderen gade te slaan die op de stoep hun huiswerk aan het maken waren. Even verderop lag een man op een soort opklapbed. Wij vonden het feit dat hij een Times of India (een van de betere Engelstalige kranten) lag te lezen hilarisch. Pas toen we hem passeerden zagen we dat hij in zijn linkerhand een krant had en aan zijn rechteroor zijn mobiele telefoon. Alsof hij in zijn eigen woonkamer lag. Nou ja, alsof….. Ik ben vorige week in een Nokia winkel geweest om een telefoon te kopen. Dat is niet eenvoudig, je moet je hele hebben en houden overleggen. Toen de boel na enkele dagen eindelijk geïnstalleerd was, deed mijn telefoon het ineens een paar dagen niet omdat bepaalde documenten niet op tijd ergens waren aangekomen. Dat is nu verholpen. Vanaf heden ben ik tevens bereikbaar op mijn Indiase mobiele nummer 00 91 9819622828! Ook voor al uw SMSjes.

1 comment:

Anonymous said...

Ik weet niet of ik het goed doe! Wat ontzettend leuk zo'n site. heb al wa gelezen maar zeker nog niet alles. Schrok trouwens van de operatie van de pa van monique. Volgens mij zijn jullie nu uit de lucht maar ik zal op regelmatige basis gaan lezen. Succes bij jullie verhuizing,
veel groeten,
Eric