Thursday 6 September, 2007

Pootje kapot

Er gebeuren allemaal rare dingen met me. Ik vertelde toch dat ik na precies 19 jaar in Nederland verkaste naar Bombay? Nou, even een trip down memory lane. Toen ik net op de Hotelschool zat brak ik het linkerpootje van mijn bril. Ik had geen geld op een nieuwe te kopen dus heb maandenlang rondgelopen met een bril met maar een pootje. Ik weet niet precies wanneer dat was, ik weet alleen dat ik toen net uit het internaat was verhuisd naar mijn kamer aan de Gentsestraat 5. Dat moet na de zomer van 1988 zijn geweest.

Goed, gisteren was ik met the Maup aan het stoeien en had ik mijn bril even daarvoor afgezet om te voorkomen dat er iets mee zou gebeuren. Iemand belde aan waardoor ik wegliep. Toen ik 5 minuten later terug was stond Maurits met mijn bril in zijn handen. In zijn linkerhand mijn bril , in zijn rechterhand de rechterpoot....

Too much similarities! Ik heb drie dagen rondgelopen met plakband rond de bewuste poot. Nadat ik had rondgevraagd en wist waar ik heen moest ben ik toch maar naar de brillenwinkel gegaan. (Het stikt hier namelijk van de opticiens, maar je schijnt toch voorzichtig een keus te moeten maken. De kwaliteit van de glazen is niet altijd wat we gewend zijn) Anyway, om een lang verhaal kort te maken: ik heb nu een nieuwe bril, de oude bril wordt gemaakt (hopelijk kan het nog) en ik heb ook even een oud montuurtje gebracht om nieuwe glazen in te laten zetten.

Het gaat mij niet nog een overkomen dat ik met een "phisically challenged" bril op stap moet.

1 comment:

Anonymous said...

whahahahaha.... jaaaaa!! Dat weet ik nog.... was het pootje niet afgebroken toen de bril in het water viel bij de Efteling? Of was dat weer een ander bril-verhaal...

hoezo trip down memory lane...