Sunday 2 September, 2007

De Page is bijna op

Noem ons raar (en waarschijnlijk zijn we dat ook), maar toen we kwamen hebben een paar grote pakken Page toiletpapier extra zacht gekocht en in de container gedaan. Ze waren uiteraard in de aanbieding. Je weet wel zo'n groot pak met 24 rollen. Lekker zacht. Ik ben er zo zuinig op dat ik voor onze hulp apart toiletpapier koop zodat we er zelf zo lang mogelijk me kunnen doen. Lekker zachte Page, met wel drie vellen. De vellen zijn ook lekker groot.

Ze verkopen hier heus wel toiletpapier en daar is op zich niets mis mee. De keus is niet groot, maar je hoeft echt niet te "settlen" voor merk schuurpapier. Over een paar weken zullen we eraan moeten geloven, want dan is de Page op (je kent de reclame toch met die klein schattige puppy die er een bende van maakt?), en dan zullen we onze billen moeten vegen met lokaal materiaal. Nogmaals, het is prima spul hoor! Echt niets mis mee (dat stukje dat de bazin komt en eerst boos wordt omdat hij er een puinhoop van heeft gemaakt is ook leuk. Ze is eerst boos, maar hij is te schattig en ze kan niet boos op hem blijven, echt Page!).

Maar goed, dan burgeren we maar nog een beetje in. Gelukkig hebben we nog tandpasta, inlegkruisje en shampoo van thuis, voorlopig...

Misschien moeten we een hondje overwegen, je weet wel zo'n golden retriever.... We noemen hem Page....of zo.

2 comments:

Anonymous said...

Lieve Munk.
Ja ..., ik ben je zus dus ik mag je dit zeggen.
Je klinkt net als de gemiddelde Nederlander die het heel leuk en gezellig vinden om op vakantie te gaan met de caravan in bijvoorbeeld Frankrijk maar dan toch nog hun eigen pot pindakaas meenemen. Ik begrijp wel dat jullie verblijf geen week of twee duurt (zoals een gemiddelde vakantie), maar ik heb het gevoel dat na ruim een half jaar in India het vakantiegevoel langzaam maar zeker begint te verdwijen. Vooral omdat de Page toiletpapier begint op te raken. Weet je zeker dat jullie hulp toiletpapier gebruikt??? Wordt er geen water gebruikt om te spoelen net als in Indonesiƫ? Pratende over het opraken van toiletpapier, heb je wel genoeg baby wipes for Maup?

Je liefste zus

Anonymous said...

Lieve Vallie, Ze zal vast geen toiletpapier gebruiken omdat alle toiletpotten een billendouche hebben. Maar mocht ze het ooit overwegen, zal ze in ieder geval niet aan mijn page komen. Ach Vallie, je hebt misschien wel gelijk. Maar om eerlijk te zijn: ik ben niet gehecht aan de page toiletpapier, maar zolang ik die nog heb (en die billedoekjes voor Maup, want die zijn inderdaad nog niet op), kan ik doen alsof ons leven niet echt is veranderd. Alsof ik kan kiezen welke plaatsen ik mee blijf nemen in mijn leven. Wonen waar het me uitkomt, gebruiken wat ik wil. Dan hoef je geen keuze te maken. Ik heb jarenlang hetzelfde gedaan met Curacao (en nu nog steeds). Zolang ik op Curacao naar de kapper en naar de kerk ga ben ik niet echt weg, toch? Dus woon ik overal en heb ik dus page bij en drop en chinese pruimen en billedoekjes uit Nederland. Tegelijkertijd geniet ik hier van de mango, de mispels en de kokosnoten. Just don't want to choose. Call me selfish!

Monique