Tuesday 23 September, 2008

Doden in Islamabad

Niet met de bedoeling jullie op stang te jagen, maar terwijl het Marriott hotel op zaterdagavond in Islamabad werd opgeblazen zaten we met het hele gezin in Marriott Mumbai te eten. We hoorden het toen we thuis kwamen. Hoewel als snel bleek dat de aanslag niet perse tegen deze hotelketen gericht was, was het wel even slikken. Een vriend van ons hier (een Australier) doet de regionale marketing voor Mariott, waar Pakistan ook onder valt. Hij kent daar ook gewoon mensen! Bizar. Het was voor het eerst dat dreiging van terreur, waar je hoe dan ook toch mee leert leven, heel tastbaar werd.

Op zondag besloten we toch naar het zwembad van de Marriott te gaan, waar we een club abbonnement hebben. We hoorden daar dat, hoewel er geen gasten zijn uitgecheckt, het niet zo druk was in de restaurants als anders.

Afgelopen zaterdag was voor het eerst dat ik iets anders heb gedaan dan ik van plan was. Ik wilde de kinderen meenemen naar de Bandra Fair (hele week feest naar aanleiding van de verjaardag van moeder Maria), maar we hadden net deze week een bericht van onze ambassadeur ontvangen waarin werd afgeraden naar drukke plaatsen te gaan (naar aanleiding van de bomaanslagen in new Delhi). Ik ben daardoor toch niet gegaan. Ik las in de krant dat het een groot succes was en dat er duizenden mensen waren. Maar ja, wat als? Het blijven moeilijke keuzes.

No comments: